2015:

Det här året har jag bestämt mig för att vara ledig hela sommaren. Dels för att jag vill vara hemma i Piteå och insupa så mycket norrbotten jag bara kan, men också för att jag har jobbat varenda sommar sedan jag var femton, jobbat heltid senaste året och helt enkelt vill unna mig (priviligerat) extra lång semester. Så; på dessa 3 månader vill jag: 



- Resa utomlands. Alla mina tidigare stadsresor har varit fantastiska. London, Prag och Dublin och tågluffen ifjol såklart. Men är det något jag längtar efter nu är det att ta mina nära och kära till en varm strand, en solstol och så en öl i handen. Vill läsa böcker och hångla, och äta gott. 



- Fjällvandra. Massor. Vi talar om Kebnekaise, Pappa har lovat mig Stora Sjöfallet med husvagn och så bearbetar jag älskade Isak till en helg med tältövernattning, tomatsoppa tillrett i trangiakök och de vackraste vyer du någonsin sett. 


 
- Bada. Vill vara blå om läpparna och skrumpen om fingrarna, spendera alla varma sommardagar i Gåssjön, Hemlunda, Lillträsket eller på Havsbadet. 


 
- Vill att mina ben ska orka bära mig en hel mil. Vill orka hela rundan runt hemträsket och lite till. Varenda sommar sen jag blev tonåring har varit "sommaren när jag börjar springa". Men nej, nu ska det bli så. På riktigt. 

 
- Vill ha den där stora Hemmingsmarksfesten som aldrig blev av förra året, efter en för intensiv Juli månad. Vill sätta upp partytält och bjuda på bål, och fira att det är min födelsedag såklart. 

 
- Åka på Way out West. Behöver jag ens säga mer? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0