Skribent sökes.

Det är med snabba men osäkra knapptryck jag skriver ihop en kort berättelse om mig. Om vem jag är, om vad jag vill. Jag berättar om uppväxten utanför stan, intresset för skriven text och fotografi. Jag berättar om hur förra årets vandring i abiskofjällen är det bästa jag gjort någonsin och hur jag sedan dess ständigt har längtat tillbaka. Jag beskriver hur jag har börjat intressera mig i viktiga samhällsfrågor såsom genus, feminism och antirasism och har en förkärlek till ytligheter såsom klarvita väggar och mörka golv tillsammans med egna små detaljer som gör inredningen personlig. 

Jag försöker hitta orden för att formulera mig självsäkert och exakt, precist och medvetet. Försöker förklara hur nyanserad och komplicerad men enkel jag är, hur jag brinner för just det här och skulle passa perfekt för just det här. Att det är ju mig och ingen annan de söker. Så nu kör jag, och nu vill jag att ni håller tummarna ordentligt för mig, okej? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0