några dagar i umeå




Körde ner till någonstans utanför Skellefteå och njöt sen av att få sitta och bara åka ner sista vägen ner till Umeå.

Kom fram någon gång runt sju, åt någon macka och drog iväg till Haga där Simon och fest väntade. Träffade himla härligt folk och åkte hem när det var på topp, som jag har hört att man ska göra.



Vaknade i tidigt, tidigt och gjorde mig klar för stan. Ägde på rean i några timmar med mamma och gick sen hem för en kopp kaffe och ett wienerbröd med Mormor.
Hade fått höra om en gårdag i repris för lördagskvällen men det blev inte av så jag låg istället bara i den stora sängen och såg film och fick roliga sms till jag inte kunde hålla ögonen öppna nå mer.



Vaknade ännu tidigare på söndagen så jag tog tillfället i akt att irra bort mig på de stigar jag och Belle gick runt på för några månader sen. Gick sen en snabbis igenom stan och gick genom en tunnel på hemvägen där man kan hitta sånt som det här. Eller "giftet brinner", "folkets stad inte stadens folk" och andra roliga saker.

Och sen var det inte så mycket mer. Ångrar som tusan att jag inte tog med mig kameran på festen, men man kan ju inte göra allt rätt jämt. Roligt hade jag iallafall! Jag blir bara mer och mer övertygad för varje gång jag åker dit  att jag efter studenten kommer flytta hit, så himla fin stad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0