Dag 09 – Vad jag vill göra i framtiden

Otaliga timmar har jag legat och funderat över vad jag ska göra om 1½ år när jag tar studenten och kastas ut i det "verkliga livet".

Inte allt för långt efter studenten vill jag ha börjat plugga (eller fått ett ordentligt jobb). Antingen söker jag till socionom eller så fortsätter jag på mediaspåret och går några kurser på universitet, men i nuläget lutar det mer åt ca 4årig socionomutbildning i Umeå.

Jag är även fast inställd på att åka iväg några stycken och tågluffa genom Europa. Gå in på bakgator i stora städer, se de små byarna och hitta egna små smultronställen. Och att flytta till New York/London är ju lite av en önskan som känns rätt ouppnåelig men som jag ändå hoppas på att kunna uppfylla. Men skaffa familj och bli gammal det vill jag göra här i mitt kära Piteå.

Som det ser ut nu så är framtiden rätt oviss. Känner jag mig själv rätt har jag säkert hunnit ändra mig hundra gånger innan jag går ut trean och ja, egentligen behöver jag ju inte bestämma mig nu.
Jag har ju nästan hela livet på mig att göra något av det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0