I den verkliga världen

Ibland några alkoholpåverkade minuter kan vi dela ett samtal över telefon. Jag sitter ute på balkongen, jag fryser inte men märker att det är kallt när mina andetag blir till rök i höstluften. Det är så mycket folk runtomkring dig, jag hör de fråga efter dig och ibland säger de frågande mitt namn. Jag undrar hur mycket du berättat, hur mycket de vet. Inte för att det spelar någon roll, allt sådant är längesedan nu.

Jag hör dig tända en cigarett på andra änden, som du alltid gör när vi pratar. Du säger att det är för att du blir nervös, varför har jag aldrig förstått, jag trodde vi kände varandra vid det här laget. Säger vad är det nu, tre år? Du instämmer och så kommer vi in på det vi alltid gör. Jag nästan sluddrar fram den där ständiga frågan och redan innan du svarat vet jag vad du kommer säga. 

Vi fortsätter, du ber mig förlåta, jag förklarar, vi suckar, jag ledsnar, vi kommer överrens och sen är det tyst. Inte någon av oss tar kontakt, ingen säger något alls. Så vi väntar tills nästa berusande natt, och kanske är det för det bästa. Du ljög ju alltid när du var nykter.

Kommentarer
Postat av: jessika

vilken fin blogg!

2011-12-12 @ 18:18:57
URL: http://kallasjessika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0