sjuttionio (jag saknar dig och längtar till jul)

- Ska du inte börja frysa snart?
- Men, vad menar du nu då?

- Jag vill ju få hålla om dig.


Jag saknar Chrille, och jag vill åka till Lule nununu. Kvällen blev inte som planerat. Istället för att umgås med Sara måste jag hjälpa mamma att julstäda och -pynta. Eller ja, jag ska diskutera snällt med henne under middagen så kanske hon låter mig umgås med sarababe. Känner att det behövs!

Det lite halvdåliga med jul, advent och hela köret är ju det att min familj blir inte sådär mysiga och söta och mmh-putte-nutte-gullgull-jagälskaralltochalla utan vi blir istället jättestressade och tänker helvete!! julklappar, julbak, julmat SATAN OCKSÅ och så sen så måste man städa och röja och så ska det möbleras om helt plötsligt, och fuckfuckfuck vi kommer inte hinna. Sen är det dagen före julafton och då kommer morbror+familj och då får man absolut inte visa att man håller på att bryta ihop inifrån och ut för att få det att se snyggt ut i huset tills då tomten kommer och sofforna bemannas med härligt jultrevliga människor för att kolla Kalle Anka. 
(du kan även läsa min kusins blogg, om deras lugna julväntan på; isabellewidmark.blogg.se)

Nej alltså, jul är ju underbart. Maten, julklapparna, stämningen! Mumma.
Julbakat har jag faktiskt redan gjort, men vi skickade med chrille alla snygga bullarna. (inte har det att göra med att det bara var hans som blev snygga, neejneeej) Så snart blir det att ta fram assistenten och kaveln igen, men det har jag inget emot. Lite mjölig blir man väl, men man behöver faktiskt inte ha mjölkrig - det är bara något som råkar hända ungefär varje år här hos oss.
Pepparkaksdeg är ju faktiskt underskattat. Och deg överhuvudtaget.
Men ät för guds skull inte för mycket bulldeg. Been there - Done that. Trust me, det är fan inte att leka med. Jag kan tänka mig att nu sitter där hemma och skrattar åt mig, men allvarligt, det är jättehemskt! Fast nu skrattar jag också, för det låter så otroligt komiskt.

Snart Lucia också, men det ska vara begravning den tolfte för folk dör som nå jag vet inte vad, så kyrkan är upptagen.
Lutar mot att ha allting på torsdagen då, men vi får se. Det där löser vi nog!
Tränade på låtarna idag. Istället för All I want for Christmas is you så ska Jag och Emmy sjunga Have yourself a Merry little Christmas. Mysig låt, det.

MEN NAE.
nu ska jag iväg.
Puss.

Kommentarer
Postat av: matilda

haha,min familj är precis jävlat tvärtom,väntar till dan före med allt,pynt,julklappar,bak,osv.

och jag kan faktiskt inte tänka mig att bulldeg är så hemskt(däremot blir pepparkaksdeg utan en massa mjöl rätt starkt,vilket gör att man måste ha en massa julmust,vilket gör så att man får hål i tänderna.som man ändå komer få på julen:))

2008-11-28 @ 22:57:58
URL: http://matildakyosti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0