åttiotvå

jag vill sparka Bethoven i kuken
kväva drottning silvia med lakanet du och jag hade sex på
jag vill spy på gustav vasa's grav
efter att jag har ätit ärtsoppe-eriks förgiftade ärtsoppa
jag vill klippa skägget av medlemmarna i zz-top
döpa om dem till qq-NEJ
jag vill vara med på bröllopet gud - djävulen
och jag vill spetsa bålen på nyårsafton med jägermeister

jag vill trycka upp spagetti i eluttagen bara för att se vad som händer
kasta köttfärssås på alla italienare i stan
jag vill tillbaka till 1930 och vara snyggast i hela sverige
ha snyggt uppsatt hår och ha de bästa brösten
som bara du skulle få ta på
jag vill ställa mig på george bush's fötter
och skrika med en stor megafon i örat på honom
hur ful han egentligen är

jag vill ge hela världen en fet käftsmäll
och skrika åt pubbe-ungarna att skärpa sig
jag vill ha kinky sex med göran persson
och sedan springa till skvallertidningarna
tjäna storkovan på hans lillpenis

jag vill skjuta lincoln-statyn i huvudet
kyssa dess fötter och gå därifrån
hångla upp en amerikanare
sen glida därifrån i en från -64
jag vill bli känd för mina krokiga lillfingrar
få gator i stockholm döpta efter mig
men jag skulle aldrig flytta dit
ner till fjollträsk
eller jo, bara om jag får sitta på emotrappan
och se ut som en fjortis med en cigarett bakom örat
som bränner upp mitt hår
som var snyggast i sverige 1930

jag vill skära halsen av hitler
dricka sprit ur hans tomma huvud
jag vill bli bästa kompis med paris hilton
fast sen skulle jag bara ta över hela hotellrörelsen
och tjäna ännu mer pengar
jag vill springa naken på göteborgs gator
skrika att det var jag som grundade staden
med mina perfekt formade bröst
som bara du fick ta på

jag vill ha sex med en butler från buckinham palace
gå ut på middag med queen elizabeth
och ha ett lesbiskt förhållande med marie antoinette
jag vill starta ett band som heter eckqueliehh
bara för att ingen skulle komma ihåg bandnamnet
jag vill duscha i kallaste vatten
och sedan bränna sönder huden i 175gradigt vatten
bara för att få se vad som händer

jag vill spela bättre piano än bach himself
skriva für gabrielle eller kanske pour gabrielle
jag vill dra till frankrike och släcka alla lysen
på eiffeltornet på julafton
jag vill slita mustaschen av alla håriga fransmän
dela ut korgar med rakhyvlar, ost och vin längst champs-elysee
på triumfbågens vill jag stå med en skylt
större än paris och cannes tillsammans
där det står "kiss my ass/buy me dinner"

jag vill åka in till centrala sverige
med en samemössa på ena foten
och säga
hej, jag är bäst
vemfan är du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0