åttioett (och hur riktigt ska jag få detta att funka?)

jag håller på att gå av, gå sönder, falla sönder, brytas på mitten, slitas i små bitar och bli utströdd i snön.
snart ska vi välja gymnasielinje och jag är väldigt sugen på Estet: Bild&Form, men samtidigt funderar jag på om inte SP hade varit ett bättre val? Hade jag fått välja hade jag gått Arena på Midgårdsskolan i Umeå, men nae, mamma och pappa tillåter mig inte. Inte Mathilda heller för den delen, men hon har inte lika mycket att säga till om vad gäller det. (sorry baby)
Efter gymnasiet blir det till att ta ett sabbatsår för att få jobb och förhoppningsvis även lägenhet, men sen hoppar jag på studierna igen. Men vadfan ska jag gå?! Något psykologi-inriktat blir det troligtvis, men det är ju samtidigt väldigt brett det också. Psykolog/Socionom/Behandlingsassistent/Kurator?
Det lutar mot psykolog i Umeå. Femårigutbildning, och måste ha godkänt i MatteB och ShA + minst ett års arbetslivserfarenhet på minst halvtid för att få behörighet, vilket inte lär bli något allt för stort problem.
Eller ska jag kanske bli socionom? Nej jag vet inte. Åh!

Förstår inte hur jag ska få jobb sen och hur fan jag ska lyckas ta mig in på universitetsutbildningen, och hur jag ska få jobb efter den. Och hur ska jag ha råd med lägenheten och utbildningen? Jag kommer dö. Jo, jag kommer nog det.
Ta studenten glad och lycklig, sen bara falla ner och dö. Mina klasskamrater får skylla på att studentskivan blev lite för vild och att jag blev nedtrampad.

JAG GILLAR INTE DETTA.
hejdå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0