dagar

15 dagar in i januari, skriver fortfarande 2015 fast tror 2000 är ungefär 5 år sedan. 
Vaknar av ett otydligt valpansikte mot madrassen varje morgon i mörkret i sovrummet. Han är allt just nu. 
 
Arbetar i byggdamm och maskinljud, får jobberbjudande och om tre dagar börjar skolan om igen. Jag som inte läst en enda sida boktext sen sista tentan i juni förra året ska nu dra igång på heltid igen. Jag tänker på dig, ska bli världens bästa socionom för dig. 
 
Vi ska utomlands i september och mitt i -30graders kylan längtar jag efter en vecka av: strand, drinkar och hångel. Livet är inte dagarna vi minns, livet är alla dagar mittemellan som man väntar på att något ska hända.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0