P-I-T-E-sommar.

Nedräkningen forsätter. Googlar goblin shark, giant isopod, angler fish, gulper eel till sent på natten. (Googla ej). Köper 10 stycken Flyttlåda Mellan på Rusta och säljer iväg allt jag inte vet att jag kommer att använda. För fjärde gången packar jag ihop allt jag äger och har i tråkiga bruna kartonger och försöker märka och organisera så noggrant och lättförstått som möjligt. "Kök, fast inte bara.", "Prydnader, fast inte allt. "Kläder, -ytter. Skor?" 

För lite mer än två år sedan bytte jag flickrum med snedtak på andra våningen mot en 1a på fjärde våningen på stans längsta gata. Mitt första egna boende, med improviserad balkong och samma snedtak mot alla väggar. Flyttade söderut till Nyckelgatan, gjorde slut och hamnade på Myntgatan uppe på min höjd. Sen hann jag ha studentrum på första våningen i några månader och nu ska jag hem. Vet inte till var, men vet när, så nedräkningen fortsätter. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0