Vecka 46.

 

Veckans
 humör:
Pirrig och förväntansfull, längtande. Har mått så jävla bra nu senaste veckorna. Snälla, kan det bara hålla i sig.
 
 
Veckans vill ha: Lite ledighet kanske. Älskar mitt jobb så kopiöst mycket, men en vecka i hemmingsmark hade varit fantastiskt. Bara andas. 
Veckans köp: Har köpt nya fodrade vinterskor för 75kr, det var dags. Inte haft ordentliga vinterskor sen jag var barn, ungefär. 
Veckans favoritplagg: Köpte en ny-gammal kornblå blus med broderade detaljer för två tjugokronor. 
Veckans frisyr: Nyklippt och ljust. Blondare än vad jag varit på länge och så klippte jag mig med en sax i mina föräldrars badrum igår.

 
 
Veckans händelser: Kramas med Jenny en fredagskväll, ta igen lite tid och uppdatera varandra om singelliv respektive samboliv, spätt på min hundlängtan och nostalgitrippat i detta hus där vi spenderat otaliga dagar och nätter, som systrar. Druckit öl tre trappor upp i okänt hus, fascinerats över utsikten ut över min gamla stad, somnat sent och stigit upp ännu senare. Tumlat runt runt. 
Veckans saknad: Mormor. Fina mormor som just flyttat in på boende.  
Veckans festligaste: Lördagsöl. Sjönk ner i soffan och drack Breznak som aldrig förr. 
 
 
Veckans måltid: Bjöd Mamma och Pappa på försenad Mors-/Farsdag present i form av söndagsmiddag. Ett hopplock av olika mellanöstern-kök. Ca allt som är gott. 
Veckans borde: Kanske städa min lägenhet.
Veckans godis: Chips, popcorn och nötmix. Blir jag ombedd att köpa ölsnacks gör jag det ordentligt. 
Veckans sämsta: Att jag är så infernaliskt trött jämt. Och oroar mig och nojar och vet varken ut eller in ibland.     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0