Hemma.

Jag längtar hem. Varenda liten cell i min kropp längtar hem. Längtar bort från linje 2 och 12 och en stad som inte är min och aldrig heller kommer bli och tillbaka till storgatan, nygatan, hemmingsmark och stan. Jag saknar min snedtakslägenhet fyra trappor upp och att veta exakt vilken väg som går fortast att ta till affären, jobbet och vänner. 
 
Jag saknar utflykter till vallsberget, nakenbad i bullerviken och att bjuda över på middag och brunch. Saknar sena tekvällar tonsatta med sextiotalsmelodier och diskussioner som aldrig har något slut. Jag saknar att dricka favoritölen med sina favoriter och gå ut på krogen fastän man känner alla som är där. Saknar att känna till varje hörn av varje hus, kunna gatorna och kunna knutarna. Jag saknar att komma hem till byn och andas skogsluft, krama mamma pappa lillebror katt och att se farfar varje dag. Jag saknar det så förbannat, fyfan vad jag längtar hem. 

Kommentarer
Postat av: Josefin

Piteå saknar dig med!<3

2014-02-23 @ 20:59:44
Postat av: Rosa

Borta bra men hemma bäst! <3

2014-02-23 @ 21:34:28
URL: http://xn--rosatrn-e1a.se
Postat av: Bea

PUSS <3

2014-02-24 @ 06:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0