April.

Firade Påsk med grillmiddag i kollektivet, och långfredag var konsert i källarlokal med rökrum. Fimpade sönder mina strumpbyxor, men minns så väl hur vi kom lite lite närmre just den kvällen. Åh, som vi dansade. 
 
Drinkar på klubben/sportbaren/krogen du och jag, "har du träffat Gabrielle?" och "vi fick ingen choklad i den här, jag vill ha en ny."
 
Åkte till Lund och hälsade på Simon där blommorna slagit ut och det var för varmt för jacka. Sommarbyxor och linne, två flaskor vin, läppstift på alla andras läppar och skämde ut mig. Igen. Full på centralen i Malmö, men ingen känner mig i den staden. (Utom 1, såklart.) 
 
Efter att inte ens ha vågat ta i varandras knän slingrar vi oss mellan varandra. Hah. Intensivt. Men kort. Men det visste vi ju inte då. 
 
Mycket Hemmingsmarkskärlek och drömmen om barndomsgården väcktes till liv, på allvar. 
"Pappa, hur mycket ska ni ha för huset?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0