2014-listan.

 

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?

 

Jag jobbade som butiksansvarig. Tågluffade. Besökte åtta länder jag aldrig varit i förut. Var singel, länge. Nästan ett helt år. Köpte en bil. Flyttade två gånger på ett år. Bestämde oss för att starta eget, att sälja grejer vi gör. Ansökte till socionomprogrammet, och kom in. 

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

 

Nej, nix, no no.

 

 

Vilka länder besökte du?

 

Danmark, Kroatien, Tyskland, Slovenien, Tjeckien, Ungern, Nederländerna och Polen. 

 

Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?

 

I och med att jag ju bytt städer lite nu och ska göra igen, och många av mina vänner också åkt iväg så skulle jag vilja ha alla på samma ställe. Så less på att alla jag älskar är utspridda över hela världen känns det som.

 

 

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?

 

Den tjugofemte december, den tjugoåttonde juni och tjugofemte-tjugosjätte juli. 

 

Vad var din största karriärsmässiga framgång?

 

Att jag blev butiksansvarig/butikschef. Så ofantligt stolt över det. Och sen, ja, hojnahejna - out soon!

 

 

Och din största framgång privat?

 

Att jag vågar vara mig själv utan censur. 

 

Vad spenderade du mest pengar på?

 

Resor, hyra och bilen.

 

 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014?

 

Thomas Stenströms Slå mig hårt i ansiktet, Allt från Panda Da Panda, speciellt detta album. Kitoks Paradise Jokkmokk. Bland annat.

 

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

 

Så jävla mycket gladare. Det började på sämsta sätt med otrohetsdraman och stressiga flyttar, men alltså? Det här året? Jag blir tårögd på hur jävla bra det blivit. 2014 har varit mitt livs bästa år, och jag tror så jävla starkt på 2015.

 

Vad önskar du att du gjort mer?

 

Vågat kanske. Vågat tidigare. 

 

Blev du kär i år?

 

Flera gånger och om igen. Och nu är jag ju så sanslöst kär i en, i min. Och ihop. Shit. 

 

Den bästa tv-serien?

 

Girls, Historieätarna och Game Of Thrones. 

 

 

Bästa böckerna du läste i år?


Jag fastnade start för Torka Aldrig Tårar-serien och sen har jag börjat läsa en Haruki Murakami-bok, men vet inte om den riktigt fallit mig i smaken än så länge. 

Bästa filmen du såg i år?

 


Oj. Minns ingen sån där wow-upplevelse filmmässigt, och jag är ju jättedålig på film. Men Star Wars-filmerna är ju min all time favourite.

 

 

Den maträtt du åt oftast 2014?

 

Bön och linsgrytor. Tror jag åt detta ca 2/7 dagar, jämt. Varje lördag. pancakesfrukost. Och pasta och nudlar, tågluffarens gourmet.

 

Något du önskade dig och fick?

 

Intagningsbesked på socionomprogrammet.

 

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?

 

Jag låg och kräktes och var obarmhärtigt bakfull i min säng. Sov till 19 ungefär. Fast kvällen innan hade jag haft ca världens bästa tjejfest, så det var nästan värt det. 

 

Högsta önskan just nu?

 

Ja men. Världsfred.

 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

 

Om Feministiskt initiativ kom in i riksdagen exempelvis.

 

 
 

Vad fick dig att må bra?

 

Mina bästa bästa bästa vänner. Alltså. Hur medveten man blir om vilka man vill ha nära när ens värld vänds upp och ner. Fy helvete vad jag älskar er. 

 

Vem saknade du?

 

Återigen: Mina bästa vänner som är överallt. Utspridda i Norrland och Skåne och på andra sidan Ishavet. 

 

Vad är du mest stolt över?

 

Mig själv. Att jag ställde mig upp, inte lät mig sparkas på något mer och bara gjorde det så jävla bra. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0