Några gånger när det verkligen kändes.

Δ när jag försökte kyssa dig för första gången men inte vågade komma närmre än din axel. jag var bara femton men du hade redan fyllt nitton och jag var nervös och rädd i dagar efter detta. sen berättade du att du tänkt kyssa mig också precis den sekunden. 
 
Δ när vi delar både cigarett och saliv mot en husvägg vid en sidogata bakom tivolit. du berättar att du fortfarande är kär, och jag ljuger och säger det är jag också. 
 
Δ när jag blev hämtad mitt i natten för att dom sa att det hade tagit slut. "välj nu, för en av oss kommer flytta ut".
 
Δ  "vet du? efter jul kommer jag ner till dig, då kommer vi att bo i samma stad och vi kommer äntligen att kunna ses så mycket som vi så länge velat." 
"ja, om man nu får leva så länge."
 
Δ när mamma ringde mig under skoltid om och om igen och när jag äntligen kunde svara sa hon med gråten i halsen att du låg på akuten och hade tagit en överdos. och så slutade du plötsligt vara liten och ofarlig och var nu helt plötsligt någon som hade kunnat sluta finnas om det gått några sekunder till. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0