Att göra när det blir höst:



- Det klassiska med att sitta inne och lyssna på regn som slår mot fönsterblecket.
 


- Hitta nya serier att följa.
- Äta svenska äpplen, längtar lika mycket varje år. 
 
 
- Åka utomlands och ta vara på lite sommarvärme. 
 
 
- Baka pajer, kakor, muffins och bröd. 
- Lära mig dricka whiskey med Christian. 


- Ta fram de tjocka stickade tröjorna, halsduk och grova bootsen.
- Ha mörkt hår och mörka läppar, just läppstift törs jag ju aldrig annars ha. 
 
 
- Se hur hela världen ändrar färg.
- Klä sig i höstlövsfärger.



- Gå på museum  och gå på utställningar. Hösten är ypperligt för sånt.
 

- Dricka te till sent på kvällen och dela hemligheter med de man tycker bäst om. 
- Läsa någon rolig kurs, jag ska börja genusvetenskap.
 


- Läsa böcker. Köpte två nya pockets på Arlanda och så har jag tänkt plöja Jonas Gardells nya bokserie. 
- Ta fram filtar och kuddar att ha i soffan. 


- Köpa nytt te. Har redan hunnit köpa två olika sorter från jobbet, ett grönt och ett vitt. 
- Jag ska unna mig en dyr jäkla anteckningsbok med blanka sidor att skriva drömmar, tankar och funderingar i. Den behöver såklart inte vara dyr, men det är tyvärr den här. 
 


- Packa dig full av inspiration och pepp, för det är lätt att förgås i höstmörkret som kommer. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0