2.

"Ska vi sluta röka tillsammans?" Jag är femton tror jag och du sjutton. Jag har tjuvrökt röda marlboro bakom husknuten sen jag träffade han med den långa svarta luggen men nu tycker jag att det är dags att sluta, och du och jag ska sluta tillsammans.

Du bor hos din syster och kommer från en lite trasig bakgrund. Jag hoppas att jag ska kunna laga dig. Jag tar ett bloss från min dyrbara sista cigarett som jag fått utköpt av någon äldre kille och andas ut röken i ditt ansikte, sådär som jag sett att dom gör på film. "Vad vacker du är, gumman", säger du. Jag i mitt mörkbruna hår med snedlugg och mycket smink. Det är försommar i byn och gräset är så grönt och luften varm och fuktig. Jag minns hur jag trodde att vi skulle vara med varandra för alltid. Du drar handen genom håret och tittar med väna ögon på mig. Du kallade mig alltid för gumman. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0