Halloween.

Som ni kanske vet så åkte jag ju hem förra helgen, bland annat för att spöka ut mig och få gå på halloweenfest med mina älskade saknade bästa vänner. Det var obarmhärtigt roligt och jobbigt att träffa dom, såklart roligt att träffas men jobbigt bli påmind om hur mycket man saknar. Men det var en fantastisk helg och lite såhär såg det ut: 

 
På lördagen fikade vi först hos Anna-Maria och jag bjöd på te, sen hem till Emelie och Chrille för att göra lägenheten festredo. 
 
 
Spindelväv och fladdermöss i taket.

 
Och en pumpa såklart. 

 
Blev bjuden på pumpasoppa med persilja och lite curry, magiskt gott. 
 


Och så trillade det in folk.



Fina Josefin som Batman till exempel.

 
Emelie var räv och spelade what does the fox say ungefär hela kvällen, och Petra en sugarskull.



Lars och Chrille som star-wars-figurer som jag inte för mitt liv kommer på namnet på.
 
 
Lite kostymfix.
 
 
Och såhär såg jag ut. Kände mig skitknäpp och konstig men fick iallafall äntligen klä mig i 20talskläder.
 
Sen kom det fler! Här Emelie och Josse som Findus. 

 
En clown, ett skelett och en pimp. 

 
Och så Findus med tillhörande Pettson. Vi berättade spökhistorier, hade långa invecklade samtal om kreativitet, pratade ikapp och sen gick vi ut på krogen. Blev kallad pärlan, träffade gamla klasskompisar, dansade en flapperdance och åkte hem när klockan fortfarande bara var barnet men jag var rätt nöjd för den här gången. Snipp snapp snut! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0