Nygatan 35.



Ikväll ska jag ju ha inflyttningsfest, så jag tänkte vilket jäkla bra tillfälle att kika på lägenheten. Såhär ser det ut när man kommer upp för den fjärde trappan, längst in till vänster bor jag.



Välkommen.



Såhär ser det ut när man kommer in. Liten tv och säng.



Här är hallen och dörren in till den lilla toan. Klädhängare och skor intryckt i ett hörn. Och till vänster om dörren har jag garderoben, med resten av mina skor högst upp.



Till höger om ytterdörren strår en byrå mot en lång vägg. Med sjuttiofemkronorsjordglob, pappas gamla kamera, objektiv och nyckelskål. 



Tittar man ännu mer till höger har jag äntligen fått upp en hylla. En enkel ekhylla från Clas Ohlson med två Bon Iver-LP's och en Bob Dylan. Och så en klocka som inte går.



Nedanför har vi soffan med mina gigantiska kuddar som jag måste laga i sidorna. Men det är ändå mina bästa kuddar.



Och brevid soffa har jag en liten lampa och min Telefunken som är äldre än vad jag är. Från 92 tror jag. 



Här min favoritgrej med lägenheten: De breda fönstrena där jag kan se ut över halva stan, och den långa fönsterbrädan.



Mot den väggen har jag sängen, med kuddar som jag byter ut och ändrar en gång i minuten men just nu ser det ut såhär. 

 
Ett runt litet köksbord och tre pinnstolar har jag till höger om fönstret, i hörnet. Och till höger kan man skymta köket, en liten vrå med skafferi kyl frys spis ugn osv, allt det som ska vara i ett kök. Plus en hylla med en massa köksgrejer och torrvaror som inte ryms i skafferiet. 

Sådär, så bor jag. I ett litet tag till iallafall. 

Kommentarer
Postat av: jennifer

Haha, jo minsann det är i Skellefteå! Där bor jag :D
Är du härifrån eller?

Fint du har det!

2013-05-20 @ 18:33:39
URL: http://jenniifer.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0