trästocks

Fredag: 13:15 tog 6 stycken pitebor bussen mot Skellefteå för att inta den pågående trästocksfestivalen. Lite mindre än 1½ timme senare var vi framme så vi tog våra gigantiska väskor fyllda med tält, sovsäckar och dylikt och begav oss mot det ställe vi skulle spendera natten. En lunch på Max och middag på Wok & Roll senare gick vi allihopa tillbaka till lägenheten i Älvåker för att starta partyt.







Tog vägen vid älven till Nordanå, stannade under bron för att göra sånna där nödvändiga saker som att ta kort.





Väl inne på området åt vi Langos något så förbannat. Vi gick nog mellan campingen och området bara för att få oss nå friterat bröd fler gånger än vad vi kanske borde ha gjort. Det känns idag, så att säga.







Nattmat på MAX och sen gick jag tillsammans med Leo och Simon tillbaka till Älvåker igen för att spendera natten i lägenheten.

Lördag: Möttes upp i stan och åt lunch på Dallas, sen gick merparten av våran lilla grupp till Anderstorp för att få duscha i lägenheten som Belle och Patrik sov i under helgen. Jag gick med Simon för att hämta mitt pick och pack och sen sammanstrålade vi allihopa i stan och gick i samlad trupp direkt till campingen.





Alla fina på campingen, mitt och Filips kingtält där till höger.







När kvällen började närma sig och våra magar började skrika efter Langos gick vi på stapplande ben tillbaka in på området, åt våran mat, och gick tillbaka.



... Och gick tillbaka in till området för tusende gången då vi kom på att vi skulle ju se Sonic Syndicate.



Tror inte jag har någon bild som bättre summerar våran tid på festivalen.

Träffade trevligt folk på campingen - gamla som nya, sov förvånansvärt bra i tältet ändra fram tills jag vaknade någon där runt tio och såg att våra sovsäckar var alldeles blöta från att det hade regnat in i tältet under natten. Och att vakna på en skitig camping med en halvblöt kudde och kall sovsäck utan rinnande vatten (fast ja, vi hade ju såklart regnet, som det inte var så lite av heller) är faktiskt inte helt okej. Menmen, då hade jag ju en alldeles fantastisk fredag och lördag, antar att det väger upp det hela.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0