2009

Januari
Det gångna året firades i Skellefteå på parmiddag, blev inte riktkigt som tänkt med trevligt hade vi iallafall. Min barndomskompis blev 16 och jag kände mig inte alls gammal. Det hände nästintill ingenting här, det var bara snöigt och kallt.

Februari
Tvingades se en massa skidor på TV och min gamla idrottslärare lärde mig att stanna på skridskor (nästan iallafall). Firade min första Alla Hjärtans Dag med en pojkvän och detta gjorde vi i skellefteå, blev bjuden på middag och spenderade sista helgen i den lilla lägenheten - om man nu kan kalla det så - som chrilles mamma hyrde under en kort tid.

Mars
En kompis fyllde 18 - det var 18årsFEST utan dess like.  Drog till valls med skolan och åkte madrass i den livsfarliga backen mest hela dagen. Blev medtvingad till Bygdsiljum och åkte faktiskt slalomskidor, något som jag nu kan säga att det gör jag aldrig igen, men jag kom iallafall hem hel, utan varken skrapsår eller några brutna ben. Jag såg Kenny Starfighter på bio och blev klar med bildprojektet jag och två till i klassen höll på med, två saker som kändes ofantligt bra att ha gjort.

April
Firade påsk med lite äggätande och en promenad uppför en lååång och braaant backe för att få sitta i ett par timmar och njuta av utsikten och den goda varma chokladen. Efter en massa missförstånd angående biljettpris åkte mina kompisar iväg söderut för att se Dead by April utan mig. Fick veta att jag prel. kommit in på Media (och det andra jag sökt) och att jag fått kommunjobb på Hifton, vilket kändes jättekul och.. inte så jättekul. Valborgsmässoafton var, ja, sådär. Gick omkring på fel sida av älven och fick köra hem mopeden med ett sönderskuret bakdäck.

Maj
Åkte till Fällfors, hade en grillkväll under cykelbron och köpte min älskade kamera. Ännu mer grillande, och så åkte klassen på klassresa ner till Göteborg. Christian fyllde 20 och vi firade ett halvår tillsammans.

Juni
Var på 9ornas bal/galakväll/avslutningsfest vad man nu ville kalla det men spenderades största delen av kvällen på Christinas examenskonsert och ångrade att jag betalade biljett för att gå på balen. Hade sista kvällen med klassen, och gick ut 9an. Kände mig massor större än vad jag egentligen var och grät ganska mycket då jag insåg att jag inte skulle få komma tillbaka till hortlax och klassen. Började jobba, badade en massa och var ute i skellefteås skogar på midsommar.

Juli
Firade en massa födelsedagar och badade lite till. Åkte på roadtrip med mina föräldrar till Jokkmokk (fråga mig inte varför vi for just dit, för jag har ingen aning) och på hemvägen var vi förbi Storforsen. Åkte till Umeå och Sundsvall, firade mormors 83års dag. Var en kväll på PDOL, såg en massa bra artister och träffade allt trevligt folk, ångrade inte en sekund att jag åkte dit.

Augusti
Fyllde övningskörning och lätt-mc-kort, var på cruising och tog vara på den sista tiden av sommarlovet.
Började i MP1a, var minst på skolan igen men trivdes jättebra både i klassen och på skolan. Okej, mest klassen då, storskolan skrämde skiten ur mig så jag tyckte att det var tur  att vi mest är i våran byggnad, haha.

September
Taggade tågluff genom europa efter studenten. Hade haters-night med fintjejorna. Saknade och var avundsjuk på Chrille som åkte till Thailand i två veckor (blev gladAST då han kom hem igen)

Oktober
Frosten kom och jag var ute på en massa kalla promenader med kameran i högsta hugg. Tror även att det var här någon gång som vi hade fest hos Madde, något som upprepades igen och igen. (HEEEJ TOMTEGUBBAR)

November
Kom på hur rätt mitt val av gymnasieprogram var, trivdes jättebra på media. Firade ett år med Christian och åkte iväg till Umeå och bodde i mormors lägenhet över en helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0