AH, MEN NÄR BLIR HEJ TILL HEJ MED KRAM?

Något jag länge funderat över (och blivit dumförklarad för) är just det som min titel så fint kanske förtäljer. När känner man en människa så pass väl att man börjar säga Hej på stan? Är det efter att man setts på en fest eller är det först när man börjat umgås? Och när blir det där Hej:et till ett Hej + en kram. Och vid vilket ögonblick vet man att man känt varandra så länge att det nu börjar vara okej att ge varandra ett glatt hej, en kram samt stanna en stund för en pratstund?
Jag menar, man vill väl inte göra det misstaget att man själv tror att det är Hej + Kram + Pratstund = Rätt! när det egentligen har fel skrivet i pannan för motparten, som bara ser det som ett snabbt Hej?

Många frågor, inga svar. Finns det ingen kvick människa här ute i bloggvärlden som kan svara på min ack så befogade fråga?

Knappast.

Kommentarer
Postat av: MATILDA

Jag vet inte min kära Gabbegoy, men jag brukar satsa på att vänta till personen i fråga försöker krama mig!

2009-05-28 @ 22:29:20
URL: http://lortet.blogg.se/
Postat av: Simon

Kramar - Jag är på tok för k00l för dem. Människor luktar. :(

Hej - Säger jag ofta, varefter jag håller tummarna och ber till Chuck Norris att de hejar tillbaka på mig.

2009-05-29 @ 14:18:13
URL: http://naltafrusse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0