MEN VI HAR DET NOG ÄNDÅ VÄRST

Killar och tjejer tjatar ju alltid om vem som har det jobbigast, right? Ah, nu tänkte jag försöka sammanställa någonslags tabell över det. 

Kvinnor föder barn - Fast männen måste stå ut med oss (fast ännu en gång till, eventuellt kvinnor ifall det är ett lesbiskt par, och bögar behöver jag väl ändå inte nämna eftersom de hur som helst inte klämmer ut ungen)
Kvinnor har mens - Männen... De har.. Erhm.. Morgonstånd!
Kvinnor har mensvärk - Männen klagar ju över hur det gör väldigt ont att bli sparkad i skrevet, så jag antar att det får vara deras motsvarighet till våra månatliga värkar.
Kvinnor får breastpains under pms - Männen får inte ta på dem under denna tid.
Kvinnor blir feta av p-piller - Männen behöver inte ens fundera över att ta dem.

Det finns tuuuuuuusentals fler exempel, men jag ville bara fastställa att trots att en pungspark kan vara riktigt jävlig så har vi det nog ändå värst.

Kommentarer
Postat av: elin

har ny blogg, läs gärna :)

2009-01-30 @ 17:11:52
URL: http://elinwerners.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0