Klichéartat inlägg om hur jävla kär jag är i dig.

Vi delar på en färdig värm-i-micron-wook efter att du kommit hem från krogen. Jag hämtar en varm, glad pojke med mörk bomberjacka och nästan lika mörkt välfixat hår. Ja, jag vet, du är snart 25 år gammal men du är ändå en pojke för mig. Ordet "man" låter gubbigt och du är allt annat än en gubbe. 

Vi dukar fram en två tre fyra olika ansiktskrämer, värmer handdukar i uppvärmt vatten och skrubbar, exfolierar, täcker ansiktet med lavendel och talloljemask. 

Vi bråkar om vart vi ska ställa husvagnen. Guida dig till en plats, men VILKEN plats? Ja men DEN platsen. Men vadå DEN platsen? VILKEN PLATS? Varför kan inte jag backa med husvagn. 

Vi drömmer. Om eget. 

Vi inviger nya grillen med det rätta märket, kolgrill med 57 cm i diameter. Grillar till perfektion, marinerar i dagar. Vi har blivit "sånna där". 

Vi skriker högt i bilen. Sjunger till våra låtar längst tjugofem mil inlandsväg. Längtar efter att få öppna våran billiga champagne, spendera en hel helg i morgonrock och att äta trerätters på restaurang. 

Vi får det att fungera, du och jag. Mellan skrattatacker där vi knappt kan andas, lyckorus klockan tre på natten, vassa diskussioner med snabba ord och dödstråkig vardag får vi det bara att funka. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0