Maj.

Månaden vi väntat på sedan augusti tog slut, månaden när sommaren kom till stan igen.



1. Anna-Maria tog en paus i pluggandet och t med sig Lyra för kvällsfika och mys. 2: Blev kallad flickan med tofsen på nya jobbet och tog sedan sista bussen till Christian. 3: Där sommaren nästan tagit fart 4: och vi firade med fika på Stigs. 



5: Kollektivmys. 6: Kulglass vid strandpromenaden, mango blåbär och pecan. 7: Mer vår/sommarblommor. 8: När man är ute och springer och är arg och trött, men iallafall är glad för att det är fint. 



9: Helt ok fint. 10: Åkte hem till Mamma och Pappa med blåbärspaj och åt ute på altanen.11: Det var första riktiga sommarhelgen och jag hade inflyttningsfest. 12: Jag och Christian var Cowboy och Indian.



13: Provade på dessa omtalade black bean burgers, de blev perfekta. 14: Hade strandhäng med Christian och Fredrik. Kastade football, fikade och pratade länge och väl. 15: Och badade. 16: Såg The Great Gatsby sent på söndagkvällen. Även om jag inte vet om jag tyckte filmen var särskilt var den fantastisk vacker och precis som alla filmer som utspelar sig på 20-talet fick den mig att hoppa tillbaka ca 90 år i tiden. 



17&18: Gick runt på Nordanå, matade fyra olika sorters gäss och såg på fina hus. 19: Vaknade. 20: Efter att ha ätit Surströmming i kollektivet cyklade jag på min nyinköpta mintfärgade Monark in till stan för att sjuinga högt till gamla låtar, dricka öl och skratta högt i Södra hamn. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0