tjugohundrafemtons tjugo bästa instagrambilder: och historien bakom

 


Januari kom med flytt söderut, studiestart och nollning. Jag träffade en blond stockholmstjej med födelsedag elva dagar efter mig och ungefär exakt samma livsöde, bara att jag älskar skogen och hon längtade till storstan. Men vi blev bästisar. En kväll hade vi tema-fest på in-sparken och vi var superhjältar. Här: Glitter-gabrielle.

Jag var hemma så ofta jag kunde. Jag och Isak gick på isen och jag visade min favoritunge min favoritbacke. Hon åkte bob upp och ner för backen i ungefär 200km/h medan jag och Carolina pratade om deras kommande flytt, och barndomsår. 
En bra (bästa) sak med Umeå var att jag bodde ca 15 minuter från min Mormor. Här satt vi länge och skrattade, kramades, fikade och hade spadag. Jag fixade hennes naglar och kammade håret fint, snyggade till henne som hon alltid själv gjorde förr. Mycket har hänt på årets höst med min älskade lilla mormor; men fåfängan, den finns kvar. 

Typ vårens första soliga dag tog jag tillfället i akt att dejta denna fantastiska person. Vi pratade om feminism, socialpsykologi och hur det känns att förlora någon som är nära. Wow, vilken tjej, tänkte jag när jag åkte därifrån. Och när jag flyttade in i mitt studentrum, den lilla tjugokvadrataren som kom att bli hem för så många känslor tankar och minnen, så tog jag min bästa tjej (och blivande granne) Ida till hjälp. Vi åt traditionsenlig pizza och pratade länge länge länge.


Här - fyra typiskt bra utekvällar. En återspark och studentklubb, en lulekväll vid påsk, ett tjugoårskalas och en gammal hederlig tjejkväll. 
 
Två typiskt bra drinkar. Prossecco på Isaks gamla balkong för att fira fredag, att jag var i Piteå och att jag hade fått VG på min första tenta. Och southsides och mojito på bästa krogen i Umeå när kära pitevänner var på besök.

Sommar. Akvarellmålningar på kvällshimlen och cider i solstolen i mitt Hemmingsmark Paradise.

Relationsstärkande resor ut till ingenstans. 3-dagars husvagnssemester med Pappa och snabbtur till Ikesjaur med Isak. Att andas. 



En bild från en av mina sista umeå-utgångar. Där man blir alldeles för full redan på förfesten, köper in flaskor med Cava för 100kr, sitter ute på en uteservering fastän det är 15 grader varmt och röker röker röker så halsen gör ont. Och så Bobby såklart. Hajpojken, fotbitaren, lillvalpen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0