Hej 2015.

Om du är snäll mot dig, lovar jag att vara snäll mot dig.
 
För nästan exakt ett år sedan sa jag att jag skulle göra det här 2014:
må bättre. verkligen må bättre. vara stabil. √
åka på den där tågluffen jag velat göra hur länge som helst. √
ställa krav på andra, inte bara mig själv. √
skratta mycket. skratta tills man gråter. √
skriva dagbok.
rensa. ut med skiten. √
uppskatta fina saker i min omvigning, inte förvänta mig en oupnåelig perfektion √
och ge sig själv ett rättvist värde. √
prova nya spännande maträtter. göra sushi hemma, koka dumplings och helgrilla fisk t.ex. √
unna mig nytt kamerahus och fotografera mera. √
skriva mera. kanske skriva något riktigt? √
 
10/11. √ Jag skrev inte dagbok, men jag skrev mer och jag har börjat på något riktigt. Jag gjorde massa nya maträtter, jag rensade ur mitt liv på allt som var jobbigt, tågluffade och skrattat har jag så jag nästan blivit galen. och mått bättre, verkligen mått bättre. 
 
2015 vill jag: 
fjällvandra igen. ta en långtur upp till kebnekajse, vandra i sarek eller ta husvagnen upp till stora sjöfallet. 
tatuera mig. japp, nu är det dags. 
satsa stenhårt på hojnahejna, vårat pitefint apparel. 
börja löpa kanske. kom igen nu, gabrielle. 
pussas med pojkvän vid varenda tillfälle jag får.  
knyta ihop säcken med dessa fantastiska nya bekantskaper jag fått det här året, och hålla hårt i de som varit med länge.
läsa fler böcker (som inte är studielitteratur). 
resa utomlands till någonstans varmt. gärna barcelona eller någonstans i grekland. 
 
så, hej tvåtusenfemton, nu är vi igång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0