@alexandrakgabrielle, januari

Januari var den värsta månaden på så jävla länge, men nu är den förbi och tacka vem fan man än tackar för det. Lite såhär såg det ut genom min instagram iallafall. 

 
Hittade ett fint budskap på buss nr 5 påväg hem. 



Åkte till Umeå en helg för att slippa vara hemma för det var ju inte hemma. Köpte galen klänning och trotsade snöstorm. 

 
Och så blev jag ju bjuden på middag; världsgoda hamburgare


Hos ingen mindre än bästa Annika! 

 


Sen kom snöstorm och det var sådär kul, men när allt hade lagt sig såg det ju ut lite såhär.

 
Åkte på tjejmiddag i parisklädsel med svartvitrandigt och röda läppar. 
 
 
Såg något från falla från himlen och önskade mig något fint. 

 
En fredagkväll åkte jag till Sara och diskuterade viktiga saker med henne och Mimmi över lite (mycket) ost och kex. 

 
Hade en helg där jag slog på stort i frukostväg. 


Skev i spegel, höll tummarna för en lägenhet i stan men fick den inte utan var tvungen bo tag ett kvar till. (men det löste sig ju, det vet ni ju redan)


En morgon när himlen var delad i två. 
 
 
Och mitt (Annikas) bästa fillimpa. Kommer aldrig köpa mjukbröd igen. 
 
 
Sen januari avslutade jag med tjejfest med lite för mycket öl, kort krogenvistelse och efterfest för att ibland är det just precis exakt det man behöver. 

Kommentarer
Postat av: S

Vad är det för bröd med typ solrosfrön? :-)

Svar: Det är en filmjölkslimpa! Såhär gör man, superenkelt: 2,5dl grahamsmjöl, 1dl havregryn, 3,5dl rågsikt, lite nötter och frön (jag hade solrosfrön, linfrön och pumpafrön), salt, 2,5tsk bikarbonat, 1dl sirap/honung och 5dl fil. Blanda alla torra ingredienser, sen i med resten och så in i ugnen på 175grader i två timmar. Men täck över den med en bit folie efter ca 30 min så blir den inte så mörk.
Gabrielle

2014-02-17 @ 19:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0