Mars.


Det är två månader sedan nu och vi går ut och äter. Jag firar.
Det är invigningsfest på rivhuset, üni foreman har premiärvisning på deras musikvideo och vi är där allihopa och kramas och dricker vin.

Vi smider storslagna planer för den här sommaren, och helvete nu är det våran tur. Stjärnsystrar förevigt, nu är det du och jag.


Utflykt på kallesbacken och så bodde jag oftast i kollektivet. Vindruckna cigarettkvällar, ni vet.
Jag hälsar på min älskade mormor, åker på födelsedagsfest i Umeå och drar med min bästa tjej på fest nere i Skellefteå. Träffas. Blir bjuden upp till fjällen, men åker aldrig dit. Hånglar på hemmaplan.
Dricker ur halvlitersvinglas, premiärar på verandan och skämmer ut mig totalt. Ramlar i trappen och blir sjukskriven i en vecka. Men ingen känner ju mig här.

"Bby, ikväll är det jag som bjuder på drinkarna. Vad vill du ha? Vi tar två jägerbombs."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0