Måndagslista.


När vaknade du imorse
?
Först klockan fem när Christians jobb ringde och bad honom komma och jobba, sen kvart i åtta när mitt larm ringde och tillslut steg jag upp tjugo över åtta så jag skulle hinna äta frukost innan jag åkte iväg till frisören.


Vad var det första du tänkte när du vaknade?
"Fan att jag ska upp tidigt den enda morgon vi har sovmorgon tillsammans."

Har du ringt nån imorse, vem och vad sa ni?
Ringde ingen imorse, och det första samtalet jag fick under dagen var när Emmy ringde från röntgen och sa att hon snart skulle få svar och att hon skulle försöka skynda sig tillbaka till jobbet. 


Vilket humör är du på?
Lite trött och utmattad efter jobbig natt, men glad pepp och förväntansfull på ny vecka. 


Har du ont någonstans?
Klämde mitt redans sneda lillfinger i en skåpdörr, det ajjar rätt rejält. 



Om du fick välja vad som helst att äta just nu, vad är du då sugen på?
Åt precis en bit äppelpaj med grädde så egentligen ingenting. Men har varit sugen på brieost med päronskivor och god marmelad nu hur länge som helst. Eller Halloumi.


Vad köpte du när du drog ditt kort senast?
En cykel! Och cykellås, låskedja och reflexväst. 


Vilken var den första hemsidan du gick in på på internet?
Oj, facebook tror jag. Vad tråkigt. 

Vilken var den första låten du satte på idag?
Gillar verkligen Veronica Maggios nya. Speciellt den härden här och den här

 

Vad tycker du om din blogg?
Tycker den är alldeles ypperlig att ha, för det är så enkelt att snabbt gå in och se vad jag gjorde för ett år sedan, eller hur oktober 2010 såg ut. Sen älskar jag ju att fota och skriva, så det passar ju perfekt. 

Vad gjorde du för exakt en vecka sedan, den här tidpunkten?
Usch, bråkade. 

Tror du att du kommer få en komplimang idag, för vad?
Jag fick! Fick komplimanger för mitt hår på jobbet och hemma. Och för att jag gjorde en god äppelpaj. 


När fotade du något senast, och vad?
Tog en obligatorisk såhär-blev-håret-bild med mobilen tidigare idag. 


Har du gjort av med pengar idag, på vad?
En jäkla massa pengar. På cykel, ny frisyr och perfekta pojkvänsjeans för sjuttiofem riksdaler. 


Om du sträcker ut ditt ben rakt ut, vad snuddar du vid då?
Ett av våra tre tripptrapptrullbord i vit lack och med silverben. 



Vad har du på dig idag?
Svarta jeans, glittertröja och änglalockat hår. Älskar allt som glittrar, ju. 


Kommentarer
Postat av: josse

Åh vad du är ordentlig med reflexväst o allt!

Svar: Ja man har väl blivit lite ordentligare med åldern vettu!
Gabrielle

2013-10-15 @ 13:43:58
URL: http://joset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0