Hur det blev vi, del: 1.

På den tiden skedde nästan all kommunikation på msn med ett egetvalt typsnitt och färg och roliga smileys som man samlade på. En lördagsnatt pratade vi till sex på morgonen och ställde frågor till varandra som om vi känt varann i flera år och när natten tagit slut kändes det som om vi gjorde det. 
 
Vi bytte nummer, men talades inte vid efter det. Jag tänkte på honom ibland, men inte sådär att jag inte kunde sova eller andas utan honom utan han bara hamnade där ibland, i tankarna. Månaderna gick och jag gjorde mitt som vanligt, tills jag i augusti plötsligt får ett sms av ett nummer jag inte känner igen. Söker genast upp, men känner inte igen namnet. Christian Skogh? Försöker försiktigt och inte oförskämt fråga vem det är, och när han lite osäkert och blygsamt svarar "ja, vi hade en liten grej på msn för några månader sedan" klickade det genast. Han hade nyligt flyttat från Skellefteå till Luleå och kände ingen där. Våran långa konversation på msn blev plötsligt långa smskonversationer och så en lördag i september träffades vi för allra första gången.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0