Vardagsfragment.

Våren är påväg om inte redan här nu. Vi äter kulglass vid hamnen och håller hand längs med björkarna som snart ska slå ut. Det är femton grader i skuggan i början av maj och det är knappt så vi tror det själva. 

Går promenader ut mot delar av staden där jag aldrig varit tidigare och den kyliga vinden biter i kinden samtidigt som jag sakta och ryckigt med kalla fingrar knåpar ihop några digitala ord. Du svarar: "snart flyttar vi ihop."
 
Jag hulkar i din famn, pratar länge om framtiden och ångesten över att svika, inte hålla det man lovar, göra något annat fastän man inga förpliktelser har. Friheten med detta lägenhetsliv har ett pris och att kunna betala för det tär på den lilla stressjälen. 
 
"Ska vi klä ut oss till italiensk maffia? Vad är din favoritfärg? Vad gör du? Vad tänker du på?"
"Jag vet inte, hur klär man ut sig då? Mörkblå, men det har jag nästan aldrig. Ser på hockeyn, tänker på dig och oss."
 
Nu är det helg och jag har jobbat ett tio timmars-pass, sagt upp mig och snart ska jag löpa tills benen mina går av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0