10-9-8-7-6-5-4-3-2-1.

10 saker jag tycker om:

Att vara helt ledig och inte ha något inplanerat alls på hela dagen, så man får se lite vad som händer. Dock enbart veckodagar, vill alltid ha helgkvällar planerade.
Att varva högljudda skratt med seriösa diskussioner med de närmaste man har.
Allt sorts mys.
Att ha stor flängpeng. (att ha sparat som en tok för att ha råd med roligheter som resor och lägenhet.)
Rättvisa.
Dom här
Åka på utflykt.
Basta.
Krypa in i den lilla hörnan mellan hans axel och hals. 
Fotografera.
 
9 saker jag tycker mindre om:
Antifeminism, rasism. Trångsynthet, helt enkelt.
När teet dragit för länge. 
Ångest.
Sneakerklackar. Aldrig förstått grejen.
Orättvisor.
Arga människor som ringer mig på jobbet.
Att svaren från intagningen till universitetet är så långt bort.
Von oben-attityd. 
För små sängar.
 
 
8 bloggar jag läser:
Kika i mina länkar nere till höger.
 
7 saker jag vill göra i framtiden:
Plugga till socionom. 
Äga en stuga i fjällen/i skogen.
Gifta mig.
Vandra Fjällräven Classic.
Skriva massor mer. Kanske för någon tidning.
Ha barn.
Tågluffa. 
 
6 saker jag är rädd för:
Spindlar. Fruktansvärt spindelrädd.
Att bli våldtagen. 
Att någon jag älskar ska dö.
Att riksdagsvalet kommer sluta lika dåligt 2014.
Att inte komma in på min drömutbildning.
Mörker.
 

5 platser jag tycker om att vara på:

I fjällen, skogen, landet. Utomhus. 
Förhoppningsvis nya lägenheten. Jo, jag säger det. Min lägenhet.
I famn. 
På hemmafest. 
Umeå. 
 
4 ord som beskriver mig:
Orolig.
Rolig.
Bra.
Otålig.
 
3 saker jag ser fram emot:
London och andra resor.
Flytt.
Lön.
 
2 bra filmer:
American History X.
Blue Valentine.
  
1 bra låt:

Kommentarer
Postat av: belle

hahaha flängpeng, dagens jävla ord. är förresten inte antirasism nåt bra???? förvirrad

Svar: Flängpeng <3<3 och haha ja. Shit va pin :(
Gabrielle

2013-03-23 @ 11:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback