2013-06-12

Jag letar jobb. Skriver listor i mitt paisleymönstrade anteckningsblock: "skriv upp dig på kommunens vikarielista, ring ansvarig på coop, spring runt med cvn över stan" och försöker göra det roligare med olika handstilar och krumelurer. Det är onsdag kväll och fullkomligt iskallt i mitten på juni. 
 
Sist du var här skrattade jag så jag grät. Grät så jag fläckade den rosa plastmattan. 
 
Jag försöker rymma fjällvandring, london och flytt på mindre än en månad och sen åker vi iväg. Almanackan är full och jag räknar resdagar och nätter, kollar tåg och flyg och fastnar framför forum, läser uppifrån och ner och om och om igen. 
 
Jag tömmer garderoben och förrådet, rensar bort allt jag har. Jag får köpa nytt sen, det är för mycket ångest i det här. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0