Januari genom instagram.

Har lämnat in min älskade favorittelefon för reparation, men här har ni nästan hela januari genom den iallafall.



Januaris första vecka fick jag spendera med Christian, och den allra första dagen stekte jag en massa pancakes och bjöd på med hjortsonsylt och grädde till. Och så bakade vi vaniljbullar.



Jag och Christian böt julklappar och jag fick tillexempel den här, Bob Dylans senaste på LP. Och så fikade vi.



Christian fick en Bob Dylan samlingsskiva och Simon & Garfunkel på vinyl av mig, och så köpte vi mer på den lilla musikaffären utvid busstationen. Gick och firade på The Bishops Arms med deras sanslösa vegburgare.



Sen byggde vi vinylspelare en lördag och på söndagen hälsade jag på Evelina och Claes i deras supernya hem, och tyckte gula bron såg så himla bra ut.



Pysslade i mitt fotoalbum med gamla analoga och nya framkallade bilder, såg Ax Men med Pappa.



Frukostlyxade med blåbär i yoghurten och kattgosade.



Bakade blodapelsinsockerkaka i morgonrock och gick på långpromenad med Simon och hundarna en söndag.



Brownies med jordnötssmörfrosting och blåbärsscones.



Klädde upp mig med lördagsstass för födelsedagsmiddag hos Simon och sprang runt i underställ inför utflykt till vallsberget.



Skrift på gatan utanför Cubus i stan och en så jävla bra kikärtsburgare med brieost efter eget recept.
(ett paket kikärtor, ett paket kidneybönor, lite potatis/majsjöl, 1 ägg och en massa kryddor)



I lördags gick hela företaget ut på Challenge för firmafest. Åt så jäkla god mat, skrattade med nya jobbarkompisar och shottade fernet. Var nöjd efteråt.


Gick på Nodo med B och Simon som precis tagit körkort och tyckte att det enda roliga med -27 är rimfrosten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0