@alexandrakgabrielle

Här har ni lite December genom instagram.



December inledde jag med julfika hos mig med lussebullar och julgodis. Fick blommor av Christian, slog in julklappar och tyckte om att det äntligen kom lite snö.



Gick hem från jobbet, njöt av en ledig dag, "tog kort" på katten och kände mig snygg.



Fick jobb (!) och fikade fått-jobb-fika på Stigs med Christian. Hittade en bild på hur det såg ut innan snön kom, hade stickade strumpbyxor och skinnkjol på fest och myste i kollektivet med knytisfika på tredje advent.



Åt fruktsallad till mellanmål, lyssnade på HanaPees podcasts en hel natt, åkte till Anna-Maria och fikade och bakade pepparkakor.



Njöt av att vara hemma i vackert vinterlandskap och landsvägar, fick äntligen pussa på Christian igen, åkte iväg och jobbade med margaretaflätor i håret julaftonskväll och fick underställ av C.



Åt julmat tio på kvällen efter jobbet, katten tiggde kalkoninnanmäte, körde genom byarna och åkte in till stan.

 
Den sista söndagen jag skulle jobba på ett tag var det alldeles dimmigt och vitt över åkrarna och jag såg knappt någonting men det var så himla fint. På nyårsafton klädde jag mig i guldglittrigt och rött läppstift, och första dagen på 2013 åt jag pancakes med hjortron och blåbärsssylt med Christian.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0