The Bully Project.

 

Igår såg jag Bully. Den absolut bästa och värsta film jag sett. En film som fick mig att gråta från de första fem minuterna till sista sekunden. En film som känns och griper tag.

Om barn som trakasseras och hånas på bussen, på skolan, på lekplatsen. Varenda dag, hela tiden. Om hur det är att vara rädd för att åka till skolan, att inte känna stöd av lärare eller klasskamrater, att vara totalt maktlös och att känna att det inte finns någon annan utväg än att ta sitt eget liv. En så jävla viktig och bra film, en film som får mig att vilja skrika och gör mig illamående, en film som borde visas i alla klasser i alla skolor, en film som alla måste se. För det finns inget som ursäktar sånt här, det går inte längre att sopa allt under mattan, det är inte att lösa problemet att ta den utsatte åt sidan och låta mobbaren gå iväg och det är fan inte en godkänd ursäkt att barn kommer alltid vara barn.

Filmen finns tillgänglig på svtplay till och med den 26e februari. Och kika in här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0