Festliga fredagsfrågor.

När dansade du senast tryckare?
På ett disco på Hemmingsmarksskolan när jag gick i tredje klass. Jag ville allra helst dansa med en kille som jag var kär i (som nu är en av mina allra närmaste vänner), men när han sa nej gick jag och låste in mig på toaletten. Då kom Malin från två klasser över mig och knackade på, tröstade och tog mig handen och så dansade vi tryckare till någon hackig 90tals CD. 

 

Låten som får en på omedelbart fredagshumör?

För mig beror det så himla mycket på. Är jag med Isabelle så Journey -  Don't stop believin, alltid. Annars brukar Don McLean och American Pie få mig i stämning, speciellt om Josse hjälper till och sjunger med. Och så brukar jag lägga på den här eller den här spellistan när jag har fest. 

 


Bästa festen någonsin?

Prag och London var ju riktiga äventyr, annars någon slirig trästocksfylla, pdolkalas eller valfri fest som börjat med öl i bastu. 



Drinkrecept som alltid funkar?
Jag dricker ju ca aldrig drinkar, bara öl och ibland vin. Men Sangria och Mojito går ju alltid hem. 

Värsta efterfestminnet?
Är en så dålig efterfestmänniska, men har ett minne från i somras efter en stadsfestivalskväll. Klockan var sex på morgonen och jag hade varit på någon trött efterfest med lite snack och mycket gitarrspel. Jag fick en sång. Innan jag gick hem till mig sprang jag in på Shell för att köpa något att äta, varpå när jag tar min mat och ska gå frågar en full kille jag aldrig sett förut om inte jag "ska följa med på fest hem till honom?" "Nej, jag ska äta." svarar jag surt och går hem. Du ser ju att jag ska äta.


Youtube-klipp som man måste se på förfesten?
Får man säga inga alls? Men på klassfesterna vi hade i ettan brukade vi se Tomta Gudh. 

Har du hällt ett ölstop över någon?
Nej! Men champagne. 


Värsta klädmissen i festligt sammanhang?
Nä, ha på dig vad tusan du vill. 

Sjukaste festivalminnet?
Oj, det minns jag ju inte. 


Oslagbar nattmat?

7/elevens varma mackor med antingen kyckling pesto eller den vegetariska. Måh. 




Bästa samtalsämnet med taxichauffören på vägen hem?
Har nog inte åkt taxi Sverige sen jag var liten, men brukade alltid berätta ca hela kvällen i detalj för mina föräldrar när de hämtade hem mig. Inte alltid jättepopulärt dagen efter. 

Stans bästa klubb?
Här går man ju inte på klubb, bara bar med eventuellt dansgolv. Och här har jag nog varit ut bara en gång. Men Chapeau Rouge i Prag och The George i Dublin. Så, då var det sagt. 


Bästa festsällskapet?

Har nog festat absolut mest med IsabelleSimonJosseJosse. Så dom. 


En dancemove som alltid fungerar?

Lilla bollen-Stora bollen. Eller tvåmannanummer till Don't stop believin'. 


När är det dags att gå hem?
När man gör en Gabrielle.


Kommentarer
Postat av: Belle

Älskar att jag är med i ca alla svar<3333 partymyror forever

2013-12-15 @ 23:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0