De jävlarna ska skjutas, de jävlarna ska skjutas

Jag kör på vägarna jag passerat tusen gånger om, ibland fem sex gånger på en dag. Jag vet precis vart jag ska bromsa lätt och vart man kan accelerera. Jag vet vart man kan ta sladda lite barnsligt i svängarna och jag vet vart det blir extra halt på vintern. 

Hemma går det fort innan jag slår mig ner. På en halv dag benämner jag det som "har vi" och "vårat" istället för ni och erat. Allt är på samma plats det alltid har varit och ingenting har förändrats sedan jag flyttade hemifrån för snart ett år sedan. 
 
Träffar släkt och vänner så ofta och mycket jag bara kan, och så ha lite ledigt på det, och träffa pojkvän och packa och packa upp och vad fan ska vi göra på nyårsafton? Det är så sanslöst mycket nu men man måste ju passa på medan man har tid, för alldeles strax hoppar jag på en heltidstjänst och då är det ju mest bara jobb. 
 
Ikväll drar jag håret i hög svans och kastar på mig färg i ansiktet, dricker en öl och vinkar hej då till den här stan för ett tag. Puss och hej! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0