Årsresumé.

 

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut? Ja. Jag gjorde massa saker. Flyttade ihop med någon, började jobba i butik, åkte till England, flög själv ut ur landet, övernattade på flygplats osv osv osv. 


Genomdrev du någon stor förändring? D
en största förändringen var nog att jag flyttade. Sa upp min lilla etta i stan och flyttade ihop med Christian i hans tvåa i en helt annan stad. Det var nog det bästa på hela året, men också det svåraste och den största omställningen. När man är van att ses två, kanske tre gånger i månaden och sen plötsligt vakna med varandra varje dag. Men jag är nog bara ännu mer kär nu än vad jag var innan jag åkte. 


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej! Men däremot en nära släkting och en bekant är med barn och ska föda nästa år. Känns hur galet som helst då det är flera år bort för mig. Men roligt med en liten en, såklart. 


Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas? 
17 augusti när jag fick min överraskningsfest kanske eller den 18e då jag flyttade. Eller skärtorsdag när jag fick nycklarna och sprang upp till min alldeles egna lägenhet för första gången. 


Dog någon som stod dig nära? 
Nej tack och lov inte. 


Vilka länder besökte du? 
England och Thailand. 


Bästa köpet? 
Min cykel kanske. Sån oerhört frihet att ha en alldeles egen cykel. Det har jag ju inte haft sen jag var kanske tio år. 


Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Mina så sanslöst fina vänner, nya bekantskaper och min pojkvän. Slutar aldrig att förvånas. 


Saknar du något från år 2013 som du vill ha år 2014?
Ja, lugn. Och en mer avslappnad attityd till pengar, tid, relationer och mycket annat. Det är bara stressamt att oroa sig hela tiden. 


Vad önskar du att du gjort mer? 
Rest! Planerar tågluff och 25årsweekend år 2014.


Vad önskar du att du gjort mindre? 
Oroat mig och varit arg. 


Favoritprogram på TV?
 Jag och Christian har totalsnöat in oss på Game of Thrones. Hur bra som helst ju. 



Bästa boken du läste i år? 
Läste bland annat Kärleken i Julia Anderssons liv i Thailand och den var riktigt bra. 


Största musikaliska upptäckten? 
Har totalsnöat in på 60-70tal. 


Vad var din största framgång på jobbet 2013? 
Att börja på mitt nuvarande jobb. Att våga söka, att få jobbet och att göra ett riktigt bra jobb. Att få komplimanger från kollegor och kunder och att bara trivas och tycka att det ju är så otroligt roligt. 


Din största framgång på det privata planet?
 Att jag har vågat vara lite mer utåtriktad. Våga skaffa nya kontakter och att våga fråga om en ska ses. 


Största misstaget? 
Att ta ett jobb bara för att och sen må så otroligt dåligt varenda gång en klev in genom dörrarna. 



Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Jag var nog gladare. Det har varit ett jättetufft år med två flyttar och skakiga relationer men jag har fått ett nytt perspektiv på mycket. Börjat våga ifrågasätta och att inte alltid se saker från deras sämsta sida. 


Vad spenderade du mest pengar på? 
Resor. Men det känns helt okej.  


Något du önskade dig och fick? 
Ja! Jobb. 


Något du önskade dig och inte fick? 
Alltså nej? Är så otroligt nöjd och glad. 



Vad gjorde du på din födelsedag 2013? 
Det var så sjukt deppigt. Det var strålande sol men jag var jättesjuk och febrig och orkade precis åka hem till hemmingsmark för att äta tårta. Kompenserade med att få överraskningsfest två veckor senare och det var ju hur värt som helst. 


Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Oj vad svårt. Ja säkert, men inget som jag kommer ihåg nu inte. 


Vad fick dig att må bra? 
Att inse att det som sades i våras på mina kuratortimmar faktiskt stämmer; det löser sig. Det blir bättre. Man behöver inte alltid oroa sig. 



Vem saknade du? 
I början av året saknade jag Christian väldigt mycket. Jobbade nästan varje helg vilket gjorde det jättesvårt att ses mer än bara några dagar i månaden. Fast sen flyttade jag ju och fick träffa honom precis hur mycket jag ville men började istället våldsakna alla vänner som var kvar i piteå/också flyttat ifrån stan. 


De bästa nya människorna du träffade? 
Världens bästa Emmy-Sol som mer eller mindre gav mig jobb och bara har peppat och förstått och lyssnat varje dag nu sen i september. Ha det så sanslöst bra nu Tanzania så ska vi kramas ordentligt när du kommer hem. 



Mest stolt över? 
Att jag fixade det. Att jag tog ett jobb jag egentligen inte ville ha, men som gjorde att jag fick min lägenhet och kunde försörja mig på den lilla lön jag hade. Det var jättejobbiga månader men jag fixade det och för det är jag så jäkla stolt och glad. 


Högsta önskan just nu? 
Att en nära släkting blir bättre. Det är förjävligt att bli gammal. 


Vad tänker du göra annorlunda nästa år? 
Jag kommer att börja jobba heltid, stressa ca 100% mindre och så ska jag rensa. Ut med skiten. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0