Silvervägen-Jurun.

Torsdag 18:22 åkte jag och Martin och volvon från Degeränget upp längs silvervägen och mot berg mitt i ingenstans. Vi var framme sent på kvällen och tältet fick vi upp strax efter midnatt, och det var en av de kallaste nätter jag varit med om. Men vad gjorde det när man vaknade och det såg ut såhär: 

 
Jag hann vara vaken i ca fem minuter innan jag hann bli blöt upp till knäna när jag skulle hämta vatten. Ops. 

 
Havregrynsgröt med blåbär som vi plockat just utanför tältet och naturgodis. 
 


Och så började vi gå.


Man var tvungen stanna var femte minut ungefär och bara andas in den rena luften och se sig omkring
 
Efter 0,8 mil upp och ner och igenom skog kom vi fram till våran lunchdestination.

 
En liten fjällstuga i Jurun, mitt vid ett stort vattendrag och emellan en massa berg.

 
Här åt vi lunch och sen gick vi vidare och sa hejdå till lilla stugan. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0