Lördag.

Fredagkväll knackade en lång blond pojk i sina bästa år på min dörr, så jag släppte in honom och hånglade lite och gick isäng sent efter diskussioner om feminism, vad som skulle vara snyggast på mina hyllor jag ska sätta upp och vad som är smartast (och roligast) - att läsa ett program eller kurser. 



Och sen blev det lördag morgon och alldeles ljust i lägenheten. Och jag har ju precis fått ett köksbord, så det var tvunget att firas med frukost som bestod av ca all frukostaktig mat jag hade i lägenheten.


Och så gick vi på Lions Loppis! Jag, Christian och Josefin grävde bland jackor och skor, porslin och hushållsel. Hittade denna, och en blus för sammanlagt 50kr.



Sen gick vi och köpte lunch och tog med upp på Petras balkong. För mig blev det en svindyr räkmacka men den var god och hade massor av räkor på så det kändes ok.



Där kunde vi tillslut räkna till åtta stycken som trängdes på den lilla ytan i solen. Här Josse.



Emelie. 



Chrille.



Och Josse.



Sen gick vi på systemet och köpte öl för kvällen, åkte hem för middagslur och sen gjorde jag supergod och enkel laxpasta till middag och till efterrätt pancakestårta. Jag gjorde två olika tårtor, en med en egenkomponerad cream cheese-citronkräm (med just precis de två ingredienserna) och hjortronsylt, och en med grädde och banan. 

Och så åkte vi på fest! Drog på oss kalasstasserna och gick iväg till Petra för galej. Det såg ut lite såhär: 
 
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0