Instagram - Mars.



1: På eftermiddagen den första mars åkte jag och Christian ner till Umeå som ni vet, för att bo på hotell och bara vara han och jag. 2: Hotellrumsutsikt. 3: Vi gick ut på promenad i den kalla fredagsnatten. 4: När hotellfrukosten ropar efter en nere i restaurangen men man verkligen inte vill stiga upp.



5: Gjorde oss redo för att ge oss ut på stan i snöstormen. 6: Obligatorisk före-sen-middags-fika på Nya Konditoriet. 7: Innan vi åkte hem på söndagen gick vi högst upp i bibliotekshuset till en lägenhet längs terassen, för att hälsa på mormor. 8: Och så sa vi Hejdå Umeå och hånglade.



9: Lagade spenatpaj med citron. 10: Gick på promenad. 11: Hade spelkväll hos Anna-Maria och Petter med tårta och pictionary. 12: Vårat lag vann!



13: Hade Harry Potter-maraton på distans med Annika, fast det blev bara femte filmen för mig. 14: Bjöd på middag hemma hos mig, pepparsås och veggryta. 15: Blev bjuden på brunch i kollektivet innan jobbet, bästa. 16: När man har tur med resterna och lyckas norpa sig en portion veggryta. 



17: En morgon jag funderade på hur jag skulle se ut ifall jag var skallig. 18: Köpte ny vandringsryggsäck. Bästa köpet. 19: Åkte till Skellefteå och läste Gardell medan Christian gipsade väggar i köket. 20: Lagade våffelbrunch på våffeldagen.


21: Hittade en död fågel på vägen när jag var ute på sista byapromenaden. 22: Fick nycklarna till min alldeles egna lägenhet på skärtorsdagen och fick se den för första gången. Dölycklig. 23: Och senare på kvällen hade jag flyttat in nästan allt, galet trött efter fyra trappor men euforisk av tanken på att det här nu var mitt eget. 24: Mamma kom förbi med en död fisk i en påse. Konstigt, men bra. "Istället för ett påskägg", sa hon.



25&26: Frukost i kollektivet 27: och te ute på verandan. 28: Långfredag sov jag första natten i lägenheten och Påskdagen åt jag första frukosten.



29: Var galet glad för jag skulle få gå på isen, vädret var så himla himla bra, jag hade köpt ny dator och jag skulle äta lax till middag. 30: Promenad längs isbanan med Simon. 31: Och obligatorisk Nodo-fika. 32: Fisken i påsen - vad som hände sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0