Mitt 2012: Juli-September.

I Juli åkte jag och badade i Svensbyn, fotade ängsblommor, hälsade på kusiner och barndomsvän i umeå, gjorde palt på Paltdagen och blev bjuden på studentmiddag i efterskott. Åkte till Trästock och PDOL, bodde i husvagn och var så jävla rädd att träffa dig. Såg punkband tio i tolv, drack litervis med apelsinjuice och grillade mest som vanligt. Gick på PDOL, trängdes längs sundsgatan bland matstånd och scener och såg The Hives.
 

I Augusti påbörjade (och tydligen avslutade) vi klockan sex hos mig med halloumisallad, fläskfilé och potatis och pannacotta hos Josefin. Jag fyllde 19 och bjöd på hjortronscheesecake, kokade sylt och sa hejdå till Filip som skulle flytta till Bollnäs. 06:35 fredagmorgon satte vi oss på tåget påväg till Abisko och påbörjade ca fem timmar senare våran 3 dagars långa vandring, trotsade spöregn och trötta ben, men det var så jävla värt. I slutet av Augusti tog vi filtar och tjocka jackor för att ha det kanske sista Södra Hamn-hänget med värmande drycker och långa kramar.
 

 
I September plockade jag blåbär, både själv och med Isabelle. Mitt vikariat hade tagit slut och jag böt jobb. Den 11e åkte jag, Simon och Micke till Dublin i sex dagar och det var så jävla bra. Vi fick känna på äkta aprilväder (vi kallar det numera dublinväder), de starkaste av vindar, hårdaste av regn och några glimtar sol. Vandrade längs kusten, åt dagsfärsk fisk och häpnades över hur sanslöst vackert det var. Och så kom vi hem, och kramades med Josse och Martin som äntligen kommit hem. Och tagit med sig Johnny. Och så gick jag ju på date. 

"Tänka sig, nu ska jag iväg. Träffa någon. Gå på date, som det kallas. Och det kan gå käpprätt åt helvete eller så blir det bra, sådär kittla-i-magen-bra. Jag har ingen aning om vad vi ska göra och jag är så jävla nervös, men nu får ni hålla tummarna
." Som ni vet gick det ju himla bra, men det kommer sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0