när en fjortonåring blir kär

Jag var inte gammal, mellan tretton och fjorton år och en pojkes armar runt min midja var allt jag trodde jag behövde för att fylla det tomrum jag grävt inuti mig.
Vi hade vetat om varandra ett tag, du och jag. Jag var kompis med båda dina bröder och vi umgicks med samma människor, men vi hade ännu inte blivit så nära som vi kom till att bli.

Det var sommar och jag såg på dig på avstånd. Du var lika trasig som jag. Ditt blonda hår hade du färgat svart och låtit bli lite längre än vanligt. Dina mörka jeans hade små revor i sig och i munnen hade du ofta en cigg. Du visste inte heller vad du skulle göra av ditt liv, inte för att det spelade någon roll. Inte för oss.

Vi var på samma fester hela den sommaren och tillslut i de första dagarna i augusti låg vi i din säng och pratade och hånglade tills klockan blev sju, åtta, nio på morgonen.
Och så fann vi varandra. Någonstans mellan pubertetsångest och tonårstankar fann vi varandra.
Sen när vi inte skrek eller fann löjliga anledningar till att vara arga på varandra brukade jag ta min rangliga cykel till dig och vi badade i sjön, sen ibland fick jag skjuts hem i den mörka sommarnatten på din moped som inte hade något lyse. Jag var skräckslagen först, men då tog du min arm och lade den runt din midja och jag höll om dig hårdare än någonsin förut. 

En kall februaridag nästan sex månader senare tog det slut och jag trodde att mitt liv gjorde detsamma och gjorde det i flera veckor.

Och det är sånt här jag tänker på när jag inte kan sova om nätterna. Tonårskärlek och två trasiga själar som fann varandra ett litet tag, för att sen knappt hälsa på varandra när de ses. Det är så konstigt, vi var ju så kära, om än för flera år sedan.

Kommentarer
Postat av: josefine

Du är så himla duktig på att skriva gabrielle :)

2011-01-03 @ 02:30:14
URL: http://juicyandfine.blogg.se/
Postat av: mat hej

helvete vad du skriver fint, jag får gåshud. ):

2011-01-03 @ 17:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0