Och det gör lite sådär småont att tänka på



Så om en vecka börjar vi om skolan. Vi byter namn från mp2 till mp3 och det kommer nya ettor. Men de kommer heta något annat, såklart. SP eller ES nånting kanske. Flera nya kurser, en som fortsätter. Samma trappor, men några fler upp till våra skåp. Två trappor upp. Åh jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Studenten rör mig till tårar och ångest men ännu ett år av skolstress och långa nätter när man försöker skriva så fort att det känns som om fingrarna ska börja blöda, bara för att lämna in en uppgift känns inte heller lockande. Så jag tar en till slurp av mitt kaffe, läser ännu en sida av min bok och planerar hur jag ska spendera mina allra sista sommarlovsdagar.

Kommentarer
Postat av: alice

sista året går så rysligt fort, så se till att njut!

det låter kanske omöjligt förstår jag. men rätt som det är så är studenten där.

hoppas du får ett fint och minnesvärt år!



(och tack så jättemycket för din fina kommentar, blir så glad!)

2011-08-24 @ 00:41:29
URL: http://alicetollbring.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0