om man får drömma, vilket jag har hört att man får

Då skulle jag sitta på ett tåg med mina finaste med packning för en månad, ett interrailkort och med kosan styrd mot kanske Tyskland sen Belgien och Frankrike. Det skulle vara sommaren eller hösten efter studenten och jag skulle må så förbannat.

Eller så skulle jag sitta i en lägenhet i New York eller London på senvåren där i maj, juni med utsikt mot staden. På skylten utanför dörren skulle det stå Degerman, det skulle vara mitt mitt mitt.

En ytterligare Thailandsresa hade iofs inte suttit helt fel heller. Sand mellan tårna, långa sandstränder och stor frukostbuffé varje morgon med tonvis av färsk frukt. Sena kvällspromenader längs havet med vågornas brus brevid sig.

Drömmer vidare, vilket jag har hört att man får..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0