en liten lista

min bästa vän är världens finaste Belle. Sen har jag också andra vänner som jag tänker på rätt ofta och blir glad i hjärtegropen av varje gång jag ser dem, åh ni är så fina allihopa.

när jag borstar tänderna
så brukar jag titta in i spegeln och nynna till någon låt ibland.

när jag lagar mat hatar jag att få hjälp och vill gärna göra allt själv. tål inte heller kritik på det jag lagat, faller nästan i gråt om ingen säger att det är jättegott (även om de låtsas)

jag är rädd för
spindlar och så är jag barnsligt mörkrädd.

den värsta känslan
är ensamhet, svek, ångest, stress.



den bästa känslan är
när man är riktigt kär eller så lycklig att man inte vet vad man ska ta sig till.

jag är bäst på
att reafynda och att lyssna.

jag är sämst på
att ta åt mig komplimanger, att inte ta åt mig elaka kommentarer och fotboll.

jag lyssnar just nu mycket på min -40°lista och musik som påminner om den i listan.

jag pratar mycket om det mesta, ungefär. Pratar både när jag är nervös och när jag känner mig säker tillsammans med någon, pratar nästan lite för mycket ibland.

jag tycker om sommar, bär, kramar, pussar, att umgås, te, nattbad, musik, kreativitet, inception, rea, pite, att köra/åka fort, pirret i magen man får när man åker berg-och-dal-bana, långa pratstunder, lasagne, att resa osv.
Listan kan göras lång.

kärlek är det bästa som finns och samtidigt det som kan göra mest ont i hela världen. 

i somras jobbade jag nästintill hela tiden, var på festivaler, levde, badade för lite, blev singel efter en lång tid, började jogga rätt ofta men slutade när hösten kom, fyllde 17 och sånt där annat som hör sommaren till.



sist jag grät
var i söndags.

när jag vill tänka går jag ut och går.

när jag bakar blir det ofta cheesecake, för det är det enda jag gör riktigt bra.

just nu småfryser jag litegrann och längtar till julafton.

idag har jag gått ut halva tvåan, blivit bjuden på fika och gått på stan.

ikväll ska jag förhoppningsvis fira jullovet med några fina.

imorgon kommer jag att julstäda och baka det sista inför dopparedan.

när jag vaknar på morgonen vill jag inte stiga upp utan ligger ofta kvar minst en halvtimme under det varma täcket.

om jag var ett djur skulle jag vara
en uggla.



ph: come and go

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0