UMEÅ

And here's the pictures!



Det hela började med att jag på onsdagskvällen åkte en liten bit söderut, till skellefteå rättare sagt. Tattade en tidning som var på ett säte framför mig som fick agera underhållning under bussresan.



Lyckades inte riktigt få någon bra bild på det, men kvälls/nattbuss (att åka buss på vintern då det är mörkt och alla lampor lyser så vacker) måste vara bland det mysigaste som finns.





På fredagen gick en trött Christian och en nog ännu tröttare Gabrielle till busstation för att ta vad de trodde skulle bli en lugn tvåtimmarsresa ännu mer söderut, men möttes istället utav en full buss som efter att ha tagit in de som skulle byta buss till våran knappt hade några platser kvar. Vi skyndade oss att sätta oss någonstans, sålänge vi slapp stå var vi nöjda.
Halv tre befann vi oss i mormors lägenhet på dragonfältet, en mysig tvåa som skulle ha oss som gäster resten utav helgen. Detta var då våran finfina utsikt; radhus, gamla k4, hustsak och så scandic som sticker upp där borta.



Efter en tur på ICA och en jättegod middag var det dags för mig att börja med mina bakelser. Jag kan ju säga att jag nu har lärt mig att jag antingen måste sluta baka eller börja äta mycket, mycket mer. Vad som skulle bli söta, normalstora chokladbakelser blev monster.





Det blev ingen lång natt på lördagen utan redan klockan tio var jag uppe ur sängen och började göra mig klar för en dag på stan. Chrille låg kvar i sängen och sov till ett medans jag gick omkring en timme på stan med en okänd gammal tant som jag följde med till ica för att hjälpa henne handla, gick med till ett stängt lekbiten och som gav mig ett wienerbröd till mig och vad som enligt henne var min fästman. Det blev inget storshoppande alls utan jag kom hem med inget mer än ett halsband och en tunika/linne från H&M (och såklart mitt wienerbröd).



Mötte upp med Chrille vid västra esplanaden (han står allt där vid andra sidan vägen, vid övergångsstället) som efteråt följde mig en kortis på stan samt till de restauranger vi skulle välja mellan att gå och äta på samma kväll.





Påväg hem ifrån en utav restaurangen tog vi oss en tur förbi hamnen. ♥







Söndag betydde för oss en snabbis på rådhustorget samt hemfärd. Efter en knapp halvtimme på stan gick vi hem för att städa och packa det sista och sen gick vi iväg med våra tunga väskor (okej, det var bara min som var tung..) mot busstationen för att ta linje 100 mot Haparanda som sakta men säkert skulle ta oss hemåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0