RAVE-PARTY PÅ BYXIS, NÅGON?

läste en krönika idag i np-häftet. riktigt bra faktiskt. fick mig att ställa mig själv en ordentlig fråga - varför går vi inte ut mer? De varnar om hur unga flickor inte ska gå igenom parken då det är mörkt och hur man efter tolv på kvällarna inte alls ska vistas ute. (fast det finns ju dom som gör det ändå) Varför säger de inte åt oss att vara ute till sex på morgonen och sätter ut artiklar i PT om att vi ska ha fetfest på byxtorget?
Jag menar, folk hade ju knappast blivit nedslagna och mördade och alltfan de nu blir ifall vi hade varit så mycket folk på stan om natten?

Så jag säger till er läsare;
Gå igenom parkerna på nätterna - ta gärna med er era kompisar och fixa rave-party
Sitt inte hemma och tryck framför TVn - gå stolt längst gågatan och glutta i fönstrena, som på skyltsöndag förr i tiden
Använd natten såsom ni använder dagen, ni kommer inte att dö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0